Δημοτική αγορά τέλη 19ου αιώνα

Δημοτική αγορά τέλη 19ου αιώνα

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Γιατί θέλω ένα νέο λιμάνι στη Χαλκίδα

Το λιμάνι της Χαλκίδας δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί στην θέση που βρίσκεται τώρα. Υπάρχουν πολλοί σημαντικοί λόγοι που επιβάλουν τη μετακίνησή του. Ένας βασικός λόγος είναι ότι προκαλεί σημαντικές οχλήσεις εμποδίζει την οικιστική αναμόρφωση και ανάπτυξη μιας σημαντικής περιοχής της πόλης. Ένας δεύτερος λόγος είναι η λειτουργία του ίδιου του λιμανιού που έχει πια φτάσει σε οριακό επίπεδο και δεν μπορεί να αναπτυχθεί λόγω έλλειψης χώρου.

Η απομάκρυνση του λιμανιού από τη θέση που βρίσκεται τώρα, θα δημιουργήσει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης της πόλης. Θα επιτρέψει την επέκταση του χώρου περιπάτου της παραλίας και θα προσθέσει ένα σημαντικό νέο τμήμα στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης που σήμερα είναι αδιάβατο. Παράλληλα, ο σημερινός χώρος περιπάτου της παραλίας θα ενωθεί με την περιοχή του Κάστρου και θα βοηθήσει στην περαιτέρω διάσωση και ανάδειξή της. Ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία που έχει ξεκινήσει ήδη η αναστήλωση σημαντικών μνημείων της περιοχής. Θα μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στην πόλη, καθώς η λειτουργία του λιμανιού έχει ως αποτέλεσμα δεκάδες νταλίκες κάθε μέρα να διασχίζουν την πόλη. Επίσης, η απελευθέρωση του χώρου που βρίσκεται σήμερα το λιμάνι θα κάνει δυνατή τη σύνδεση της παραλίας με το πάρκο του Βούρκου ένα σημαντικό αστικό πάρκο της πόλης που έχει υποβαθμιστεί λόγω της αποκοπής του από τον κυρίως αστικό ιστό και του κυκλοφοριακού φόρτου που έχει δημιουργηθεί γύρω από αυτό, εν μέρει και λόγω του λιμανιού. Τέλος, ένα τμήμα του του σημερινού λιμανιού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την επέκταση της μαρίνας, έτσι ώστε να προσελκύσουμε στην πόλη τουρισμό υψηλού επιπέδου.

Ένας δεύτερος σημαντικός λόγος που το λιμάνι πρέπει να απομακρυνθεί από τη θέση που βρίσκεται σήμερα είναι ακριβώς το γεγονός ότι ως πόλη χρειαζόμαστε ένα λιμάνι μεγάλο και σύγχρονο. Μετά την κατασκευή του νέου δρόμου που συνδέει τη Χαλκίδα με την Ε.Ο. Αθήνας – Λαμίας και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσω της σύνδεσης της με τον προαστιακό σοδηρόδρομμο, είναι προφανές ότι η Χαλκίδα κατέχει θέση κλειδί στην ευρύτερη περιοχή και θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κέντρο logistics. Η Χαλκίδα είναι η κοντινότερη παραλιακή πόλη στη βιομηχανική ζώνη Οινοφύτων – Σχηματαρίου. Σε αυτή την τελευταία υπάρχει σημαντική ζήτηση μεταφορών, που καλύπτεται κυρίως από το λιμάνι του Πειραιά, την Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας και, σε πολύ μικρότερο βαθμό, από το λιμάνι της Χαλκίδας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν οι προοπτικές στην περιοχή μας για να λειτουργήσει ένα λιμάνι – διακομιστικό κέντρο, μέσω του οποίου θα διακινούνται αγαθά από και προς την ευρύτερη περιοχή. Τα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη είναι προφανή. Το νέο λιμάνι θα δημιουργήσει άμεσα πολλές νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, θα κάνει τη Χαλκίδα ελκυστικότερο προορισμό για την εγκατάσταση νέων εταιρειών παροχής υπηρεσιών logistics, ναυτιλιακών εταιρειών, ακόμη και νέων βιομηχανιών. Αυτή η προοπτική, στην οικονομική συγκυρία που ζούμε σήμερα, θα μπορούσε να αλλάξει την πόλη, καθώς θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και πλούτο. Τέλος, η δημιουργία ενός σύγχρονου και μεγάλου λιμανιού στην ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας, θα είναι μια οικολογική κίνηση. Θα μειώσει το οικολογικό αποτύπωμα των μεταφορών αγαθών στην ευρύτερη περιοχή καθώς θα μειωθούν οι οδικές μεταφορές μέσω της εθνικής οδού και παράλληλα θα είναι δυνατό να αναπτυχθούν συνδυασμένες μεταφορές, μέσω της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με το λιμάνι.

Γι΄αυτούς του δύο παραπάνω λόγους, πρέπει όλοι οι τοπικοί παράγοντες να κινητοποιηθούν και να ξεκινήσουμε μια οργανωμένη διαδικασία πίεσης όλων των κέντρων αποφάσεων στην Αθήνα, προκειμένου να προχωρήσει το σχέδιο , το ταχύτερο δυνατό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου